Voor wie is Virtual Organizing geschikt?

 

Werk je veel, heb je weinig vrije tijd, ben je digitaal vaardig en ben je gemotiveerd om verandering in je huis, leven en/of agenda aan te brengen? Dan is Virtual Organizing (VO) iets voor jou!


Herken je jezelf hierin?

Virtueel werken, opruimen en organiseren met hulp op afstand, is bij uitstek geschikt voor mensen die zich herkennen in het volgende:

  • Je bent gemotiveerd om te werken aan de gewenste verandering 
  • Je hebt de wil om iets nieuws te leren
  • Je bent digitaal vaardig (we werken met pc, laptop, tablet en/of smartphone)
  • Met een redelijke auditieve vaardigheid kun je samenwerken met de VO, d.w.z. je kunt mondelinge informatie goed verwerken en omzetten in concrete acties
  • Je hebt voldoende fysieke kracht/ je bent sterk genoeg of hebt hulp om je spullen te verplaatsen of af te voeren
  • Er is tijd om eventuele tussentijdse huiswerkopdrachten uit te voeren
  • Je kunt het goed aangeven als het ‘even’ tegenzit en dan om hulp en ondersteuning vragen

Er zijn ook omstandigheden waarbij hulp-aan-huis ingewikkeld ligt. Denk bijvoorbeeld aan heel afgelegen wonen (of in het buitenland!), als je een beperkt budget hebt of als je het gewoon niet prettig vindt om iemand toe te laten in je huis. Bij Virtual Organizing kunnen we onze diensten eenvoudig aanpassen aan jouw wensen en budget.

Virtual Organizing is minder geschikt als:

  • Je de werkzaamheden niet zelfstandig kunt uitvoeren, bijvoorbeeld door een fysieke beperking
  • Je niet houdt van digitaal samenwerken of dit moeilijk vindt
  • Als je het nodig hebt om de werkzaamheden met iemand in je buurt uit te voeren

Als één van deze laatste zaken speelt, dan kun je beter hulp bij je thuis of op de werkplek zoeken.

 

Dit zeggen onze cliënten:

Graag delen we de ervaringen van onze cliënten, zodat je meer beeld en gevoel kunt krijgen bij deze nieuwe manier van opruimen en organiseren.

“Ik stond verbaasd wat het 2x 1 uur opruimen van de kledingkast met Hilde mij heeft gebracht. Niet alleen een legere kast, maar ook inzicht in mijn kooppatroon. Voortaan voor mij geen ‘noodaankopen’ meer. Ik weet nu veel beter wat bij me past.

Sophia

Kledingkast opruimen

“In mijn huis heb ik een bijkeuken met veel opslagruimte. Heel prettig, alleen de bakken met voorraad levensmiddelen waren me steeds een doorn in het oog. Marjolijn heeft me via Skype met cameraverbinding geholpen om deze bakken te ordenen. Ze liet me nadenken over hoe het er uit zag en over hoe ik zou willen dat het er uit zou zien. De eerste twee bakken hebben we samen gedaan, daarna jeukten mijn handen om zelf verder te gaan.
Via het logboek hadden we tussendoor contact en kon ik zelf verder. Ik heb nu overzichtelijke, geordende bakken waar alles voor het grijpen ligt.”

Karin

Bijkeuken opruimen

“Annelie heeft mij geholpen bij het opschonen van mijn uitpuilende boekenkasten. Door haar prettig-prikkelende manier van vragen stellen en haar nuchtere en tegelijk warme manier van coachen vielen er in hoog tempo allerlei kwartjes. Door de live-camera verbinding voelde ik me totaal niet op mijn vingers gekeken, het hielp zelfs om vrijuit te praten over wat ik dacht en voelde bij alle beslissingen. Na onze samenwerking heb ik op eigen houtje nog een andere boekenkast onder handen genomen, met nóg meer ruimte als resultaat. Die lege ruimte is prettig, ik hoef niet meer alles te hebben en houden.”

J.D.

Opruimen boekenkast

“Al een tijdje was ik op zoek naar een organizer. Ik heb een verantwoordelijke baan en kan niet iedere week een dagdeel vrij nemen, dus was het zoeken naar een oplossing. Zo kwam ik Annelie tegen, we hebben via Skype een eerste gesprek gehad en ik heb mijn situatie uitgelegd. Alleenstaande man, huis vol met geërfde spullen van mijn ouders en geen idee hoe ik dat allemaal uit moet zoeken.

Op aanraden van Annelie heb ik alle kamers in mijn huis gefotografeerd waarna we besloten van iedere kamer een ‘project’ te maken. Tijdens onze Skype sessies bespreken we de voortgang, kan ik vragen stellen en ben ik ook daadwerkelijk aan het opruimen en ordenen. Daarna plan ik twee ochtenden in het weekend in om zelf aan de slag te gaan, na afloop stuur ik foto’s en maak ik aantekeningen in het logboek. Zo fijn dat ik er niet alleen voor sta.”

Bert

Organiseren van geërfde boedel