Werkwijze

 

Intakesessie

In de intakesessie wordt gekeken wat je vraag is en op welke manier je het beste geholpen kunt worden. We maken het zo concreet en duidelijk mogelijk, dat vergroot de kans op succes. Natuurlijk krijg je ook informatie en uitleg over Virtual Organizing via computer, tablet of telefoon. Gezamenlijk wordt bepaald hoe het virtuele contact zal verlopen, bijv. per skype, zoom, Facetime of Whatsapp. Daarnaast maken we afspraken over tussentijds contact.

Afhankelijk van het project en jouw wensen en mogelijkheden besluiten we of we beginnen met een losse afspraak, of dat je met een alles-in-één pakket wilt starten. We maken afspraken over de betaling en bespreken de voorwaarden van overeenkomst, zodat alles ook duidelijk is. Naast deze zakelijke en praktische afspraken wordt indien nodig je leerstijl bepaald. Dit geeft inzicht in je sterke kanten en je manier van leren.
Het intake-gesprek kan eventueel ook bij je thuis plaatsvinden. Virtual Organizing is net als organizing ter plaatse maatwerk. Is er een aan beide kanten een klik, dan maken we aan het einde van het intakegesprek de eerste werkafspraak.


Werkafspraak

Tijdens een werkafspraak kijkt de Virtual Organizer op afstand -virtueel- mee bij wat jij doet. Dat betekent dat je twijfels en vragen kunt bespreken en op maat passende adviezen krijgt. De afspraken duren 1 à 1,5 uur.
Aan het einde van de afspraak bepalen we wat je huiswerk is voor de tussenliggende periode tot onze volgende afspraak. Deze volgende afspraak plannen we ook direct in, zodat er voortgang in je project blijft bestaan.

 

werkwijze bij virtual organizing

Tussentijds contact via e-mail

Tijdens een sessie maakt de Virtual Organizer aantekeningen over je vorderingen, drempels en ideeën die je verder kunnen helpen. Die aantekeningen worden verwerkt in een logboek, dat je na elke afspraak per mail ontvangt. Jij kunt hier tussen de afspraken in ook commentaar in zetten en het terugsturen. Je zult zien dat dit een levend document van je project gaat worden. We delen er de voortgang, het huiswerk, etc. Tussen de werkafspraken informeer jij de organizer ook via de mail of op de manier die we hebben afgesproken, o.a. met foto’s van de voortgang. Zo kunnen we goed voorbereid aan de volgende afspraak beginnen.

Afronding

Als je concrete project is afgerond, sluiten we af met een evaluatie. Wat heb je nog nodig om op de rit te blijven? Heb je behoefte aan een afspraak over bijvoorbeeld een half jaar om te kijken of het nog steeds goed gaat? En heb je nog meer (deel)projecten? Voor elk nieuw overzichtelijk project sluiten we een nieuwe overeenkomst met nieuwe afspraken. Zo houd je zelf de regie over de duur van de samenwerking, de grootte van het project en je financiële investering.